שיעור 2: תרגול שם המספר
ברוכים הבאים לשיעור מקוון מספר 2:
בשיעור זה נלמד כמה טיפים לזכירת שם המספר במדויק על פי שלושת השלבים:
1) עליכם להעביר את שם העצם מרבים ליחיד.
לדוגמה: לוחות---> לוח.
2) עליכם להוסיף שם תואר לשם העצם שבחרתם.
לדוגמה: לוח חלק או לוח גדול.
3) קובעים את המין של שם העצם.
לדוגמה: לוח= זכר.
לאחר שקבעתם את מין שם העצם תוכלו לזהות איך לכתוב את מספרו.
זכרו !
1) אחרי המילה פי המספר יהיה בזכר.
פי שניים
פי שלושה
פי ארבעה
2)המילה קו היא בזכר אבל אם ניתן להכניס את המילה מספר, אז המילה תהיה בנקבה.
קו מספר ארבע
קו מספר חמש עשרה
קו מספר תשע
3) כשיש מילה באלפים 4155 ילדים:
ספרת האלפים תמיד תהיה בזכר
ספרת המאות תמיד תהיה בנקבה
ספרת העשרות וספרת היחידות תלוי במין של שם העצם.
לפי השלבים: ילדים--->ילד--->ילד קטן---->זכר
ארבעת אלפים- (כשיש סמיכות הה' הופכת לת')מאה חמישים וחמישה ילדים. לפניכם תרגול נוסף שלקוח מגוגל על צורות שם המספר.
לחצו על הקישור ליוטיוב, בו הסבר בנושא שמות עצם מבלבלים, כיצד מזהים בשמות עצם אלו את המין זכר או נקבה ולאחר מכן מהו שם המספר שלהם.
כעת, היכנסו לאתר מרחב כתום לתרגול שם המספר.
על כל תלמיד לבחור 3 תרגילים מסעיף א' ו-3 תרגילים מסעיף ב'.
היכנסו למסמך השיתופי שלDocs , כתבו את התרגילים שבחרתם ואת פתרונם לפי השלבים.
לאחר מכן עליכם לכתוב:
1)אילו תובנות גיבשתם בעקבות התרגילים והטיפים שקיבלתם?, האם יש חשיבות בהעברת שם העצם מרבים ליחיד?
בשיעור זה נלמד כמה טיפים לזכירת שם המספר במדויק על פי שלושת השלבים:
1) עליכם להעביר את שם העצם מרבים ליחיד.
לדוגמה: לוחות---> לוח.
2) עליכם להוסיף שם תואר לשם העצם שבחרתם.
לדוגמה: לוח חלק או לוח גדול.
3) קובעים את המין של שם העצם.
לדוגמה: לוח= זכר.
לאחר שקבעתם את מין שם העצם תוכלו לזהות איך לכתוב את מספרו.
זכרו !
1) אחרי המילה פי המספר יהיה בזכר.
פי שניים
פי שלושה
פי ארבעה
2)המילה קו היא בזכר אבל אם ניתן להכניס את המילה מספר, אז המילה תהיה בנקבה.
קו מספר ארבע
קו מספר חמש עשרה
קו מספר תשע
3) כשיש מילה באלפים 4155 ילדים:
ספרת האלפים תמיד תהיה בזכר
ספרת המאות תמיד תהיה בנקבה
ספרת העשרות וספרת היחידות תלוי במין של שם העצם.
לפי השלבים: ילדים--->ילד--->ילד קטן---->זכר
ארבעת אלפים- (כשיש סמיכות הה' הופכת לת')מאה חמישים וחמישה ילדים. לפניכם תרגול נוסף שלקוח מגוגל על צורות שם המספר.
לחצו על הקישור ליוטיוב, בו הסבר בנושא שמות עצם מבלבלים, כיצד מזהים בשמות עצם אלו את המין זכר או נקבה ולאחר מכן מהו שם המספר שלהם.
כעת, היכנסו לאתר מרחב כתום לתרגול שם המספר.
על כל תלמיד לבחור 3 תרגילים מסעיף א' ו-3 תרגילים מסעיף ב'.
היכנסו למסמך השיתופי שלDocs , כתבו את התרגילים שבחרתם ואת פתרונם לפי השלבים.
לאחר מכן עליכם לכתוב:
1)אילו תובנות גיבשתם בעקבות התרגילים והטיפים שקיבלתם?, האם יש חשיבות בהעברת שם העצם מרבים ליחיד?
עבודה נעימה :)
הטענה המרכזית היא שאין לי שום 🧄
השבמחקבלה בלה בלה
מחק